fbpx
A Plataforma Salvemos A Fracha marcou o trazado da A-57/ Salvemos A Fracha

O cemento e o asfalto po帽en en perigo toda unha serra

Tempo de lectura: 3 min.

O colectivo聽“Salvemos A Fracha” leva tempo denunciando o impacto que sup贸n a a construci贸n da autov铆a A-57 nunha fermosa serra de Pontevedra que est谩 tomada por cami贸ns e escavadoras. Por iso, lamenta聽que se siga apostando polas pol铆ticas do “asfalto sen motivo” e que “mentres un acordo hist贸rico de todos os partidos galegos pide ao Goberno do Estado que transfira a AP-9 para xestionala desde Galicia e poder liberalizarla, os veci帽os de Marc贸n presenciana diario como se seguen destinando fondos de todos a un tempo autov铆a cun trazado paralelo da que non podemos esquecer que foi concibida como alternativa libre de peaxe 谩 AP-9”.

Este 茅 a s煤a opini贸n:

“Esnaquizando a Fracha鈥

As novas sobre infraestruturas non paran de bombardearnos ultimamente. Que si hai que rescatar as radiais de Madrid, que si agora alg煤ns partidos se acordan da necesidade de transferirlle a AP-9 a Galicia, que si seguen os problemas coa n茅boa na A-8 en Lugo…. A listaxe 茅 longa e cada un dos temas que se vai po帽endo de moda non fai sen贸n lembrarnos o importante da nosa loita contra a autov铆a A-57, esa falsa circunvalaci贸n coa que nos agasallou Ana Pastor antes de deixar o Ministerio de Fomento e que desde hai uns meses est谩 a esnaquizar o monte da Fracha.

Obras, obras e m谩is obras e asfalto sen motivo. As铆 茅 a pol铆tica pola que apostan quen nos gobernan. E en Pontevedra sabemos ben desa aposta por seguir construindo. Mentres un acordo hist贸rico de todos os partidos galegos pide ao Goberno do Estado que se transfira a AP-9 para xestionala desde Galicia e poder liberalizala, os veci帽os de Marc贸n presenciamos a diario como se seguen destinando fondos de todos a unha autov铆a cun trazado paralelo da que non podemos esquecer que foi concebida como a alternativa 谩 AP-9 libre de peaxe.

Activistas da Plataforma Salvemos a Serra de Fracha, que ser谩 afectada pola construci贸n da A57 / Galiciaconfidencial

Queren deixar sen peaxe a autoestrada e, ao mesmo tempo, defenden que siga adiante unha v铆a que fai o mesmo percorrido ou, o que 茅 o mesmo, apostan por duplicar infraestruturas con fondos p煤blicos. Esta pol铆tica pro asfalto non se entende nunca, pero menos en 茅poca de recortes na que vemos como chegan menos fondos a sanidade ou educaci贸n, os fondos das pensi贸ns baixan e hai familias que perecen secundadas pola pobreza enerx茅tica.

O ecoloxista Xos茅 Veiras cita un estudio realizado por un equipo internacional de investigadores e publicado polo xornalista The Guardi谩n para soster que Galicia est谩 “entre as zonas do mundo coa s煤a natureza m谩is fragmentada por estradas” (https://t.co/dLhudB1zVh). E hai quen quere seguir afondando nesas fracturas cunha autov铆a innecesaria. Non, non se entende ese desexo de partir en dous n煤cleos poboacionais por unha v铆a da que ningu茅n soubo ata agora demostrar a s煤a utilidade.

Ent茅ndese a铆nda moito menos cando a A-57 est谩 recurrida ante a Audiencia Nacional polos informes t茅cnicos cuestionables cos que se tramitou o proxecto nun contexto no que todos somos testemu帽a das consecuencias de acometer obras con estudos t茅cnicos viciados ou pouco rigurosos. Baste ver o desdobramento de O Pino-Bora en Pontevedra ou a xa mencionada A-8 en Lugo.

Si, somos conscientes de que a resposta cidad谩 ante este ‘sinsentido’ est谩 contida nos 煤ltimos tempos, pero para entender o que ocorre non se pode perder de vista a actuaci贸n das administraci贸ns p煤blicas, que, en vez de fomentar e estimular a participaci贸n p煤blica, lim铆taa e entorpece o dereito da cidadan铆a a opinar sobre cuesti贸n que lle afectan directamente. No per铆odo de exposici贸n p煤blica por parte de Fomento do proxecto do tramo actual da A-57, moi poucos afectados se enteraron e houbo unha falta absoluta de resposta 谩s alegaci贸ns a DIA presentadas por parte dos vecinos pese 谩s reiteradas petici贸ns formais e informais dos mesmos ante o Ministerio de Fomento. A insistencia no inicio das obras a pesar de a Audiencia Nacional admitiu a tr谩mite o recurso contencioso-administrativo contra este vial, mostra a total reiteraci贸n nesta falta de democracia por parte do Ministerio que semella antepo帽er os intereses propios do partido sumido nos procesos electorales do ano 2016 aos da comunidade afectada.

Por que facemos agora esas reflexi贸ns? Como non facelas cando d铆a a d铆a o comenzo das obras 茅 un feito palpable. Con lentitude, pero cunhas consecuencias devastadoras, as m谩quinas forman xa da paisaxe habitual do monte da Fracha e est谩n a esnaquizar a serra dun xeito irreversible cando non hai garantido orzamento para rematar a obra e cando a Audiencia Nacional a铆nda non se pronunciou. Convivimos con explosi贸ns que fan tambalear as bases das nosas casas e a nosa tranquilidade vital, con sereas que perturban o noso descanso, o dos nosos nenos e maiores, para anunciar que chega un novo estruendo deses que est谩n a acabar co rural de Pontevedra tal e como o co帽ecemos ante a pasividade de gobernos e partidos.

SALVEMOS A FRACHA.

Pode que che interese...