fbpx
Maruja Mallo nun 贸leo de Araceli Rego

A vida rompedora e vangardista de Maruja Mallo

Tempo de lectura: 3 min.

Unha viaxe de principio a fin, un percorrido a trav茅s da vida e da obra de Maruja Mallo. Deste xeito presenta Mar铆a Victoria Carballo-Calero, catedr谩tica em茅rita de Historia da Arte Contempor谩nea da Universidade de Vigo, o seu 煤ltimo traballo que v茅n de sa铆r do prelo. Co gallo da dedicaci贸n do D铆a das Artes Galegas 2017 谩 artista nada en Viveiro en 1902, a historiadora do campus de Ourense destacou o perfil dunha creadora 鈥渞ompedora e vangardista鈥 nun libro que v茅n de ser editado pola Deputaci贸n Provincial de Lugo.

鈥淢aruja Mallo sempre estivo presente na mi帽a traxectoria investigadora, desde moi nova tiven interese nela, pensando incluso en realizar a mi帽a tese de doutoramento sobre ela, a铆nda que finalmente non foi posible鈥, comenta a catedr谩tica. Este interese, indica, callou ao longo dos anos en diferentes textos que lle permitiron agora afrontar a monograf铆a agora publicada.

Vida e obra como a mesma cousa

Maruja Mallo e Josefina Carabias en 1931 en Madrid coa obra Antro de f贸siles

De Ana Mar铆a G贸mez Gonz谩lez Mallo, Carballo-Calero salienta fundamentalmente como nela se d谩 鈥渦nha identificaci贸n total entre a vida e a obra, ambos son para ela a mesma cousa, tal e como defend铆an as vangardas鈥. Deste xeito, apunta, 鈥渟acrificou a s煤a vida pola s煤a obra, a铆nda que para ela non foi sacrificio xa que fixo o que ela desexaba鈥. Este compromiso coa arte, o feito de que 鈥渄esde moi nova despuntou鈥 e o seu car谩cter 鈥渢ransgresor鈥 e “brillante”, sinala a historiadora, fan de Maruja Mallo unha personaxe 谩 que resulta moi interesante tanto para o p煤blico especializado como tam茅n para o p煤blico xeral.

A publicaci贸n, titulada ‘Maruja Mallo’, arranca cos inicios da artista en Madrid, na Academia de San Fernando e na Residencia de Estudantes, onde 鈥淢aruja entra en contacto cun grupo de artistas e escritores que tentar谩n toda unha revoluci贸n vangardista nun panorama madrile帽o caduco e trasnoitado鈥. As铆, empeza a s煤a relaci贸n con Dal铆, Lorca, Guillermo de Torre, G贸mez de la Serna ou Eugenio Montes, o seu desexo de vangarda e a s煤a consideraci贸n como 鈥渢ransgresora e ultramoderna鈥. A partir destes inicios, a monograf铆a afonda paralelamente na traxectoria persoal e creativa de Maruja Mallo. Neste percorrido, Carballo-Calero dedica atenci贸n 谩 relaci贸n da creadora con personaxes como Rafael Alberti e Concha M茅ndez e con movementos como a xeraci贸n do 27, a Escola de Vallecas e a 鈥渁rte nova鈥; ao seu exilio e ao seu retorno e a outros feitos decisivos na s煤a vida. Por茅n, ao mesmo tempo que d谩 apuntamentos da s煤a evoluci贸n vital e profesional, ao longo das p谩xinas desta monograf铆a a catedr谩tica centra boa parte da s煤a an谩lise nalgunhas das principais obras da artista.

Deste xeito, a monograf铆a arranca a s煤a aproximaci贸n 谩 obra de Mallo con Muller con cabra, de 1927 鈥渙 seu primeiro cadro importe鈥 a partir do cal 鈥渁 transformaci贸n da s煤a pintura experimentar谩 un proceso vertixinoso鈥 e que permite ver 鈥渁 nova muller鈥 que a creadora plasmar谩 nas s煤a obras. Estampas, Sorpresa do trigo, O canto das espigas, Naturezas vivas, M谩scaras, Estrelas de mar… son algunhas das obra sobre as que afonda Mar铆a Victoria Carballo-Calero no seu percorrido. Un percorrido no que tam茅n fai parada nos murais que se lle encargan para o cinema de Los 脕ngeles de Bos Aires e que remata coa morte da artista en Madrid en 1995 aos 93 anos de idade despois dunha vida dedicada con paix贸n 谩 arte.

Pode que che interese...