fbpx
Mosteiro de Oseira / photomeanico.com

Cando os monxes de Oseira utilizaron presos republicanos para reformar o mosteiro

Tempo de lectura: 2 min.

O mosteiro de Oseira funcionou como campo de concentraci贸n, o mesmo que aconteceu con outros centros relixiosos como os mosteiro de Celanova e Oia ou o colexio dos xesu铆tas de Camposancos, na Guarda. Segundo os dados fornecidos por Xulio Prada e Domingo Teixeiro, 鈥渁s opini贸n m谩is conservadoras e repetidas falan de que a cifra habitual de reclusos mov铆ase arredor de 200鈥. As铆 e todo, e tal e como recolle o xornal N贸s Diario, os mesmos autores sinalan que algunhas testemu帽as dos propios retidos elevan o n煤mero at茅 700.

O campo de concentraci贸n de Oseira orientouse desde a s煤a orixe 谩 execuci贸n das obras de rehabilitaci贸n do antigo mosteiro. Malia a que nun primeiro momento empregouse como lugar de confinamento dos presos gobernativos, ao atoparse colapsada a capacidade doutros centros de detenci贸n, como a propia prisi贸n provincial ou o mosteiro de Celanova, a partir do mes de agosto de 1936 comezaron a destinarse a Oseira a persoas con co帽ecementos e experiencia na construci贸n.

A grande maior铆a dos reclusos ocup谩ronse como pe贸ns, f贸ra ou non esta a s煤a actividade laboral anterior, por茅n a direcci贸n do campo, en mans dos relixiosos, seleccionou persoas con cualificaci贸n profesional, demandando albaneis, canteiros, ferreiros ou carpinteiros.

Un exemplo disto foi Modesto Gallego, presidente da Sociedade agraria de Barbad谩s e antigo funcionario de obras p煤blicas, destinado 谩 Oseira en novembro de 1936 desde o presidio de Celanova polas 鈥渟煤as capacidades como ferreiro鈥. Precisamente a funci贸n outorgada a este campo de concentraci贸n explica que a practica totalidade dos detidos que pasaron por el foran galegos.

A condici贸n de vida dos presos pol铆ticos en Oseira non escapou 谩 dureza que caracterizou a estes centros de detenci贸n. Se ben a presenza dos monxes do C铆ster, que rex铆an de facto o campo de concentraci贸n e dirix铆an as obras de rehabilitaci贸n, puido minguar nalg煤n caso o rigor represivo, outros testemu帽os da 茅poca, neste caso a publicaci贸n antifascista Nova Galiza no seu n煤mero de setembro de 1937, non dubidou en cualificalo como 鈥渦n verdadeiro inferno鈥. Toda reportaxe en N贸s Diario.

Pode que che interese...