fbpx
A primeira sala da exposici贸n fotografica na que se emite un v铆deo de 5 minutos sobre o autor / Samuel P茅rez

Os brancos e negros da exposici贸n de Peter Lindbergh

Tempo de lectura: 4 min.

Dende decembro levamos observando anuncios e novas sobre a exposici贸n do fot贸grafo polaco Peter Lindbergh. Un fot贸grafo que destacou no mundo da moda, chegando a revolucionar este eido da fotograf铆a grazas, en parte, aos seus puntos de vista m谩is narrativos.

A exposici贸n est谩 situada no Porto da Coru帽a, nun espazo industrial reacondicionado para a ocasi贸n pola arquitecta Elsa Urquijo e que asombra ao espectador. Decenas de persoas atopanse neste instante est谩n a observar esta exposici贸n. A s煤a promoci贸n foi a principal pola que miles de persoas xa a visitaron, n贸tase a man de Marta Ortega neste aspecto. 脡 posible que outros eventos culturais de calidade semellante non ter铆an sido tan exitosos sen este nivel de promoci贸n.

O CARI脩O DO MUNDO DAS GRANDES PERSONALIDADES

A exposici贸n de Peter Lindbergh na Coru帽a / Samuel P茅rez

As naves industriais negras co nome do fot贸grafo reciben ao espectador xunto a un edificio gris, que 茅 o primeiro no que te fixas a pesar de ser a cafeter铆a. Cami帽as un pouco cara ao fondo do recinto e atopas unha pasarela con fotograf铆as e con mostras de cari帽o de diversas personalidades cara o fot贸grafo.

Estas mostras de cari帽o son pequenos extractos a partir dunha serie de 22 entrevistas para o libro Raw Beauty de Michael Brenson sobre Lindbergh. Entre as figuras m谩is reco帽ecibles at贸panse a cantante Rosal铆a ou a actriz Pen茅lope Cruz. 鈥Esta exposici贸n 茅 para Galicia鈥, di o extracto de Marta Ortega, curioso tendo en conta que todos estes textos est谩n s贸 en castel谩n.

EXPOSICI脫N DE BRANCOS E NEGROS

Unha vez pasadas as palabras de honra cara o autor, chegamos a exposici贸n. O negro 茅 unha constante, dende que entras na primeira sala de exposici贸n, gratu铆ta por certo. Al铆 atopamos unha sala escura cunha gran pantalla de fronte e varias nos laterais. Estase a expo帽er un pequeno v铆deo de Lindbergh no que describe a s煤a forma de entender a fotograf铆a, a s煤a forma de retratar: 鈥溍 imposible retratar a unha persoa nunha fotograf铆a鈥.

O fot贸grafo destaca polas s煤as reportaxes fotogr谩ficas sempre en blanco e negro. Ambas cores non s贸 destacan nas imaxes, sen贸n tam茅n no espazo. Na primeira sala, Manifest, destaca o negro. As fotograf铆as cobren todas as paredes da sala e foron escollidas minuciosamente polo propio autor. A exposici贸n foi dese帽ada por el mesmo antes da s煤a morte no 2019.

AS PERSONALIDADES E A EXCEPCI脫N

Unha vez pasado este espazo, que aos ollos do visitante 茅 unha introduci贸n xa que a maior parte deles agr煤panse na seguinte sala, atopamos unhas paredes brancas cadros coas fotograf铆as de Lindbergh. Nelas observamos varias caras familiares como Leonor Watling, Rosario Flores, Uma Thurman, Naomi Campbell, Nicole Kidman ou Kate Moss. Todas figuras de 谩mbito espa帽ol e internacional.

As fotograf铆as destacan pola busca dunha beleza m谩is natural. O estilo de Lindbergh destaca pola 鈥渟煤a crenza de que a beleza individual reviste un car谩cter polifac茅tico e de que existe autenticidade na imperfecci贸n鈥, como recolle a p谩xina web da exposici贸n da Coru帽a, 煤nica en Espa帽a e a terceira cidade do mundo en acollela tras pasar por Alema帽a e Italia.

A segunda sala da exposici贸n de Peter Lindbergh que componse de m谩is de cen fotograf铆as / Samuel P茅rez

Entre as 152 fotograf铆as comisariadas polo propio Lindbergh, s贸 unha at贸pase en cor. Tr谩tase dun prato de comida, 茅 dicir, o 煤nico elemento de toda a exposici贸n que non se atopa en branco e negro 茅 no que non aparece ning煤n rostro. A铆nda que 茅 unha foto que deber铆a resaltar pola s煤a anomal铆a, case ningu茅n se para a observala.

A CONCIENCIA SOCIAL DE LINDBERGH

A exposici贸n non remata a铆, xa que a铆nda queda unha sala m谩is. Esta 茅 a que ten m谩is contido, xa que 茅 a 煤nica na que a arte de Lindbergh trata claramente de buscar unha reacci贸n no espectador m谩is al贸 de retratar unha personalidade. Unha reacci贸n de conciencia ante a pena de morte que 茅 legal en moitos dos estados dos Estados Unidos.

Un dos rostros, e o reflexo doutros, do preso fotograf铆ado por Lindbergh

A sala est谩 dividida en dous espazos, ambos est谩n pintados de negro. No primeiro at贸panse unha instalaci贸n cinematogr谩fica que recolle unha metraxe de 30 minutos dun preso condenado 谩 morte en Florida. As expresi贸ns do preso, o seu sufrimento, atraparon as miradas dos visitantes tam茅n nas fotograf铆as do segundo espazo desta sala. Nesta tam茅n hai un texto 聽en ingl茅s, onde quedar铆a Galicia e o seu idioma- que explica esta parte da explicaci贸n, recalcando a conciencia social de Lindbergh.

Xa vistas as tres salas non queda outra que volver por onde vistes, observando outra vez esas fotos en branco e negro que semellan escenas de pel铆culas. A铆nda as铆, como comentaba unha parella ao sa铆r da exposici贸n, cando saes non hai unha sensaci贸n de co帽ecemento, si de certo interese. Pero, un interese que xorde pola complexidade e pouca accesibilidade para un p煤blico maior, tanto por temas de lingua, como por faltas de explicaci贸ns que che fagan comprender a obra dun dos pioneiros da fotograf铆a de moda.

Pode que che interese...