fbpx
Recreación dun banquete no Samaín arredor dun lume purificador

A festa celta do Samaín e o magosto contra o Halloween dos USA, a batalla de David contra Goliat

Tempo de lectura: 2 min.

Mentres o cinema conseguiu que a noite de mortos convértase no Halloween da gran pantalla, a tradición celta que orixinou esta tradición, Samhain, “resiste” igual que outras como o Magosto. Hai unha noite na que a barreira que separa o mundo humano do sobrenatural se difumina; é a noite deste 31 de outubro, véspera do Día de Todos os Santos.

A actual festa de Halloween ten a súa orixe nun festival celta coñecido como Samhain; incluso o truco ou trato, que era unha forma de gañarse aos espíritos. No entanto, mesmo en México, onde teñen unha “gran tradición de mortos”, o Halloween de Estados Unidos vestiu as súas tradicións.

O antropólogo Jesús Moreno, relatou como o gran peso deste desenvolvemento teno “a gran industria do cinema, a comunicación” e, agora, Internet, que fan que “a imaxe que chega de Estados Unidos o impregne todo”. Moreno, docente do Máster Universitario en Intervención Social nas Sociedades do Coñecemento da Universidade Internacional de La Rioja (UNIR) apuntou a unha data, 1979, e a película de John Campbell, Halloween, como o momento dese despegamento.

“A gran maioría da poboación pensa que Halloween é algo americano”, sinalou engadindo que agora parece que “adoptamos” unha tradición que, en realidade, foi levada a Estados Unidos coa emigración, en 1840, chegando a celebrar o primeiro festival en Minnesota en 1920.

No entanto, hai movementos de “resistencia” ou “reexistencia” fronte a esa “cultura que parece que o vai homoxeneizando todo”. Así, hai exemplos de lugares en Asturias, ou Galicia, onde “tentan revitalizar o festival celta de Samhain” que marca, tamén, o final da época de colleita.

Referiuse, xunto a esta, á Festa do Magosto, que tamén pode relacionarse, e que vira ao redor da Festa da Castaña fronte a produtos como os bolos de vento ou o pan de morto. Son “movementos locais de resistencia” ante un fenómeno globalizador dun festival como Halloween, “en orde a recuperar as nosas tradicións”. “É un pouco David contra Goliat” pero trátase de pobos nos que “moita xente pequena, en moitos lugares pequenos, facendo cousas pequenas, camiñan cara á utopía” e “están a pór na palestra a diversidade local”.Toda a información no Galicia Confidencial.

Pode que che interese...