fbpx
Esqueletes atopados en enterramentos da Catedral de Santiago estudados por Patxi Ramallo / P.R.- LVG

A orixe de Santiago: fuxidos do Califato e xente do norte da Pen铆nsula e de Europa

Tempo de lectura: 2 min.

Santiago de Compostela creceu grazas 谩 xente de f贸ra. Desde o descubrimento da tumba do Ap贸stolo, o antigo vilar creceu de xeito espectacular. Primeiro foi con xente da contorna, pero logo comezou a ser poboada por xente fuxida do Califato de C贸rdoba e, despois, por xente do norte da Pen铆nsula. Nunha terceira ondada chegaron a Compostela xentes procedentes de Europa, principalmente, de Francia, Reino Unido e Italia atra铆dos polas peregrinac贸ns a Compostela.

As铆 se desprende do estudo dos restos de 贸sos de 200 persoas achados nos camposantos situados debaixo da actual catedral de Santiago nunha investigaci贸n realizada polo Patxi Ramallo, investigador do Max Planck Institute for Geanthropology da Facultade de Medicina do Pa铆s Vasco. O seu traballo, no que tam茅n participou o equipo de Atapuerca, viuse recollido nun estudo publicado na revista cient铆fica Archaeological and Anthropological Sciences, no que revela que durante os tres primeiros s茅culos da cidade de Santiago (IX-XII) m谩is do 50 % das persoas enterradas na necr贸pole eran de f贸ra.

Oos cambios xa se empezaron a apreciar case desde o principio 谩 s煤a chegada a Santiago e xa nas primeiras etapas de crecemento da cidade. Cando chegaban ti帽an unha dieta pobre baseada en pa铆nzo –mijo– e logo foron introducindo un maior consumo de carne, peixe e marisco. “Non com铆an como os burgueses, pero si trataban de imitalos“, sinala Ramallo en declaraci贸ns a LVG.

“Desde o principio, Santiago empezou a mostrarse como unha cidade, cunha xerarqu铆a social moi clara. Os artes谩ns, comerciantes, ferreiros e outros profesionais trataban de imitar nos seus gustos, a medida que foron medrando, a burgueses con certo nivel econ贸mico”, sinala. Un feito que se ve nos enterramentos. Hab铆a unha zona destinada para as tumbas da clase alta, que se situaban xusto na entrada da antiga bas铆lica levantada por Alfonso III. “Cr铆an que canto m谩is preto estivesen das reliquias, m谩is probable era a intervenci贸n do ap贸stolo no seu favor tras a s煤a morte para poder salvar a s煤a alma na vida eterna”, apunta. V铆a La Voz.

Pode que che interese...