A estatua de López Pedre, un anaco de historia que pasa desapercibido ao carón da Alameda de Santiago
A zona da Alameda de Santiago de Compostela, coñecida polos seus amplos espazos verdes e os camiños que percorren a cidade histórica, agocha unha curiosidade arquitectónica pouco coñecida. Na fachada da casa do escultor López Pedre, situada preto do emblemático parque, destaca unha pequena escultura que representa un Lammasu, unha criatura mitolóxica asociada ás culturas de Mesopotamia.
Un protector mitolóxico na Alameda
O Lammasu é unha figura da mitoloxía asiria, babilonia e sumeria. Caracterízase por ter cabeza de home, corpo de touro ou león e ás de aguia. Estas representacións eran habituais nos accesos aos pazos e templos destas antigas civilizacións, coa finalidade de actuar como protectores apotropaicos, é dicir, para afastar os malos espíritos e preservar a seguridade dos espazos que vixiaban. Ademais, o Lammasu simbolizaba autoridade e intimidación, grazas ás súas proporcións impoñentes e ao seu aspecto híbrido e fascinante.
Segundo a divulgadora histórica @a_de_chinto, que comparte contidos sobre a historia de Galicia a través de TikTok, a presenza desta figura na fachada da casa de López Pedre é un exemplo único da influencia de culturas exóticas no patrimonio local compostelán. “Seguro que algún día paseando pola Alameda dixeches: iso que car*llo é? Pois aquí está a vosa historia de confianza pra dicirvos que iso é un Lammasu”, comenta nun dos seus vídeos, no que tamén destaca a importancia simbólica destas esculturas no mundo antigo.
@a_do_chinto Aposto a que viches esta escultura algunha vez pero, sabías o que era?? Por certo, quería dicir EXPOLIAR non expropiar 😬😬 #historia #cultura #galicia #santiagodecompostela #galego #galiciacalidade #galegosnotiktok ♬ II. LISÍSTRATA (Varre Vasoira) – Fillas de Cassandra
De Mesopotamia a Santiago: unha conexión inesperada
Se ben o Lammasu é máis común en museos como o British Museum ou o Louvre, debido ao traslado masivo de artefactos mesopotámicos a Europa durante os séculos XIX e XX, a súa presenza en Compostela xorde como unha reinterpretación artística. Este exemplar compostelán reflicte a influencia de culturas distantes no traballo de artistas locais, como López Pedre, que quixo incorporar elementos culturais alleos á tradición galega.
A escultura, a pesar do seu pequeno tamaño comparada cos orixinais mesopotámicos, chama a atención dos paseantes e destaca como un exemplo singular de como o patrimonio local pode dialogar con referencias universais. A Alameda, ademais de ser un espazo de lecer e desconexión, consolídase así como un punto de interese para descubrir curiosidades que entrelazan a historia global coa identidade galega.
Ler máis en El Correo Gallego