fbpx
Estudantes nunha aula da Facultade de Historia de Ourense / Universidade de Vigo

Como 茅 estudar Historia en Galicia sen acudir 谩 facultade

Tempo de lectura: 3 min.

A Facultade de Historia do campus de Ourense ofrece desde o curso 2014/2015 o grao en Xeograf铆a e Historia non s贸 na s煤a modalidade presencial sen贸n tam茅n na semipresencial. Esta opci贸n naceu coa idea de atender a demanda daquelas persoas interesadas en adquirir co帽ecementos en Historia, Arte e Xeograf铆a e que, por diferentes motivos, non pod铆an cumprir o requisito de asistir con asiduidade 谩s aulas. Tres cursos despois do seu nacemento, esta modalidade v茅n de dar un paso m谩is coa posta en marcha dun proxecto piloto de gravaci贸n de materias impartidas na modalidade presencial.

Na actualidade, sinalan desde o centro, en terceiro curso do grao hai dous estudantes na modalidade semipresencial, en segundo curso oito e en primeiro dez. A obrigatoriedade deste grupo 茅 a de asistir a titor铆as previamente concertadas ca persoa responsable da materia e 谩s probas de avaliaci贸n. O proxecto piloto posto en marcha agora, indican, ten como obxectivo 鈥渇acilitar ao estudantado semipresencial non s贸 o acceso aos contidos da materia sen贸n tam茅n unha aproximaci贸n m谩is realista ao profesorado鈥.

鈥淧ara facilitar tanto o acceso ao material docente como ao profesorado, xunto o uso da plataforma Moodle dos servizos de Faitic da Universidade de Vigo, a Facultade de Historia leva a cabo unha serie de innovaci贸ns de car谩cter tecnol贸xico utilizando diferentes servizos desta instituci贸n acad茅mica鈥, explica Susana Reboreda, decana da Facultade de Historia, no xornal da UVigo. Desde xeito, apunta, desde o curso pasado cada docente do grao disp贸n dunha aula e-Meeting, subministrada polos servizos do Campus do Mar, que permite un contacto directo entre o alumnado e profesorado responsable da materia tanto para titor铆as como para a presentaci贸n de traballos e outras cuesti贸ns.

Proxecto piloto

Dando un paso m谩is, engade a docente, 鈥渁cabamos de p贸r en marcha un proxecto piloto que ten a s煤a orixe nunha proposta do servizo de UVigo TV, ofrec茅ndonos tanto a formaci贸n necesaria nas diversas posibilidades de gravaci贸n como o apoio t茅cnico鈥. Nesta primeira fase do proxecto, sinala Susana Reboreda, 鈥渁 nosa aposta foi realizar p铆lulas sobre aspectos xen茅ricos de determinadas materias e, ademais, gravar as clases presenciais de d煤as materias do segundo cuadrimestre鈥.

Tr谩tase concretamente dunha materia de primeiro curso, Historia da Arte Cl谩sica, impartida polo docente 脕ngel Dom铆nguez, e outra de segundo, Arqueolox铆a Aplicada, impartida por Ferm铆n P茅rez. 脕 hora de p贸r en marcha esta iniciativa, apunta a decana, atop谩ronse coa dificultade de que o Edificio de Ferro, onde est谩 situada a Facultade de Historia, non contaba coas instalaci贸ns necesarias para realizar as gravaci贸ns. Esta problem谩tica solucionouse, comenta, equipando con fondos da Vicerreitor铆a de Econom铆a e Planificaci贸n unha aula deste edificio para dar servizo tanto 谩 facultade de Historia como a de Ciencias da Educaci贸n.

As materias comezaron a gravarse a finais de marzo. 鈥淥 proceso 茅 sinxelo e permite visibilizar d煤as pantallas, unha enfoca ao docente e outro 谩 pantalla na que se apoia para desenvolver a s煤a docencia. Unha vez feita a gravaci贸n, o material proc茅sase nas instalaci贸ns da UVigo TV e rem铆tese aos docentes un enderezo que, en principio, s贸 ser谩 accesible para o alumnado matriculado nesa materia鈥, describe Susana Reboreda.

Incorporar m谩is materias

A idea, engade, 茅 que paulatinamente sexan m谩is os docentes do grao que se animen a realizar estas gravaci贸ns. 鈥淧enso que o maior cambio para o profesorado relaci贸nase coa propia actitude. Non 茅 en absoluto doado dar o salto e permitir que todas as t煤as clases sexan gravadas, nunca o fixemos antes e sen d煤bida imp贸n certo respecto鈥, reco帽ece a decana. O formato das clases non ten que cambiar nacesariamente, detalla, xa que a gravaci贸n 茅 dobre, captando ao docente e a pantalla de apoio.

鈥淨uiz谩s afecte algo a mobilidade, xa que non 茅 recomendable desprazarse por toda a aula, porque pode afectar 谩 calidade do son. Outro aspecto 茅 que comezamos gravando as clases en castel谩n, pola posible proxecci贸n que poida ter esta modalidade semipresencial m谩is al谩 da nosa comunidade aut贸noma鈥, comenta por 煤ltimo a decana da Facultade de Historia.

Pode que che interese...