fbpx
Ilustraci贸n do libro de Chemi Lombardero publicaci贸n鈥淥 comercio mar铆timo da R铆a de Ribadeo nos s茅culos XVI e XVII鈥

Cando Ribadeo foi o gran porto dos Habsburgo no Occidente de Europa

Tempo de lectura: 2 min.

O porto de Ribadeo 茅 o gran porto desco帽ecido de Galicia, pero a s煤a historia oculta gale贸ns afundidos (como xa abordamos en HdG) e milleiros de transacci贸ns comercais con todo o mundo. Foi un centro receptor e distribuidor de materias primas e produtos manufacturados do Occidente asturiano e da provincia de Mondo帽edo, e chegou incluso a ter influencia en terras do Bierzo e outras 谩reas de Castela. E todo iso co visto e prace da coroa espa帽ola.

鈥淥 porto ti帽a un dereito real a efectos de control e pago de impostos polo que todo o tr谩fico de altura ti帽a que sa铆r ou pasar por Ribadeo鈥, explica o investigador Chemi Lombadero, na publicaci贸n鈥淥 comercio mar铆timo da R铆a de Ribadeo nos s茅culos XVI e XVII鈥 tal e como recolle o Xornal da Mari帽a.

Parte das mercador铆as -especialmente a madeira, procedente na s煤a maior铆a de Asturias- chegaban ao porto a trav茅s dos r铆os Navia e Eo. Vi帽o, graxa de balea, ferro, sal, sardi帽a, madeira, doelas, embarcaci贸ns, breas, peles, aceite, aceitunas, salaz贸ns, froitas, tecidos e grans de trigo e centeo, conformaban o tr谩fico mar铆timo destes s茅culos.

R茅plica dun dos gale贸ns da Armada Invencible que Felipe II enviou contra Inglaterra

Comerciantes estranxeiros

A actividade comercial propiciou o establecemento en Ribadeo de comerciantes de f贸ra da vila e o posterior florecemento de casas armadoras como as de Ib谩帽ez ou Bengoechea que manter铆an o porto como centro de referencia ata finais do s茅culo XIX, coincidindo coa transici贸n ao vapor.

De feito, m谩is de setecentos barcos foron identificados utilizando o porto de Ribadeo, e os outros da r铆a, Castropol e Figueras, durante os s茅culos XVI e XVII nun tr谩fico comercial que os converteu en instalaci贸ns fundamentais na corrente do tr谩fico do Atl谩ntico europeo.

Os veleiros sa铆an das intalaci贸ns portuarias con madeira en bruto ou elaborada para o sur peninsular, preferentemente para Lisboa e Andaluc铆a, manufacturas de ferro, cal, pedra de cal e coiros; e entraban con sal, ferro, cereais panificables, peles, aceite ou vi帽o. Todo o artigo en Xornal da Mari帽a.

Pode que che interese...