fbpx
Solpor no Cabo Home, 贸 p茅 do Monte do Facho / Foto HdG

O deus galaico Berobreus, o antecesor do Ap贸stolo Santiago nas grandes peregrinaci贸ns a Galicia

Tempo de lectura: 2 min.

As perenigraci贸ns a Galicia comezaron antes da aparici贸n do cami帽o de Santiago. Os arque贸logos Thomas Schattner, do Instituto Arqueol贸xico Alem谩n, e Jos茅 Su谩rez Otero, investigador da Universidade de Santiago de Compostela falan dunha perenigraci贸n, de moi pequena escala, dende as vilas colindantes a un “santuario celta” situado no monte do Facho en O Morrazo.

Neste cume, os poboadores galaicos situaron o seu castro ata que no s茅culo un os seus habitantes foron trasladados pola forza de Roma. Mais o castro situado no Facho mant铆vose con vida xa que no s茅culo tres construiuse o santuario ao que peregrinaron os descentes deses primeiros poboadores 200 anos despois. O santuario estaba adicado ao deus galaico Berobreus, ao que se lle ped铆a protecci贸n e sa煤de.

xacemento no Monte do Facho / foto turismo.gal

Altares e culto

Os investigadores atoparon unha cantidade importante de altares que demostran a peregrinaci贸n dende unha villa romana pr贸xima, como comenta o xornalista Vicente G.Olaya. Esta peregrinaci贸n d谩base tanto dende o norte como dende o Sur, por terra e mar a trav茅s das R铆as de Pontevedra e Vigo.

Os peregrinos galaicos realizaban unha ofrenda que “consistir铆a na colocaci贸n dun altar ou na busca de un xa existente e ao que estaban vinculados por razones de familia ou amizade”, incide Schattner como recolle El Pa铆s. Eses altares eran de culto privado, polo que os investigadores se preguntan se hab铆a un lugar com煤n onde os galaicos realizaban ofrendas 谩 s煤a deidade. Suponse que o fac铆an nunha gran pedra labrada que se atopa partida en dous e que data da 茅poca anterior e foi recuperada no s茅culo tres para o culto.

A 谩rea sacra conta con 130 metros cadrados nos que se atopan todos os altares que presentan unhas caracter铆sticas semellantes: granito, entre 70 e 120 cent铆metros de altura e a inscripci贸n do deus galaico聽Berobreus.聽Schattner e Su谩rez Otero soste帽en que os canteiros ti帽an limitaci贸ns 谩 hora de labrar as s煤as pezas: 鈥淐ando alguen quer铆a consagrar un altar en O Facho, este deb铆a ter unha forma e tama帽o concretos e unha determinada decoraci贸n ou inscripci贸n鈥.

Iso s铆, o canteiro e o peregrino escoll铆an os detalles e a incripci贸n noi mesmo santuario. Polo tanto, cada pedra era diferente 谩 outra. O peregrino tam茅n escoll铆a o tama帽o e canto m谩is grande, m谩is caro, polo que hab铆a certa estratificaci贸n da sociedade.聽 M谩is informaci贸n en El Pa铆s

Pode que che interese...