fbpx
Imaxe da App da M谩quina do Tempo do Consello da Cultura

Algunhas propostas para coidar o patrimonio cultural material e inmaterial de Santiago

Tempo de lectura: 2 min.

Un podcast cultural sobre os caf茅s teatro de Compostela, un mapa sonoro da cidade, un percorrido fotogr谩fico polos barrios ou pequenas pezas audiovisuais son alg煤ns dos resultados do proxecto de innovaci贸n educativa 鈥楥ara a unha gobernanza participativa do patrimonio cultural material e inmaterial na cidade de Santiago de Compostela鈥 que se presentaron este m茅rcores na capital galega.

Coordinada polo profesor de Ciencias da Comunicaci贸n da USC Enrique Castell贸, a iniciativa pres茅ntase baixo o formato de Aprendizaxe Servizo (ApS), unha nova metodolox铆a pedag贸xica baseada nun modelo did谩ctico participativo, comprometido e cr铆tico. Consiste nun aprendizaxe evolutiva e continua na que cada tema transcende as marxes da aula de maneira que o alumnado se converte en voluntario con capacidade para illar unha necesidade social ou problema no seu contorno inmediato e de contribu铆r 谩 s煤a mellora a trav茅s da implementaci贸n dos contidos da materia.

Coincidindo coa conmemoraci贸n en 2018 do primeiro ano europeo do patrimonio cultural, nesta experiencia est谩n implicados m谩is de 350 estudantes que act煤an como voluntarios (coordinados polo Servizo de participaci贸n da USC); 14 docentes que imparten 11 materias en catro graos e un dobre grao das Facultades de Comunicaci贸n, Filolox铆a e Inform谩tica, e m谩is dunha trintena de asociaci贸ns e entidades relacionadas coa xesti贸n e uso do patrimonio.

Creatividade e innovaci贸n

鈥淥 obxectivo fundamental desta ApS apunta ao empoderamento cidad谩 na gobernanza participativa verbo do seu patrimonio material e inmaterial dende a creatividade e capacidade innovadora do noso alumnado鈥, explica Castell贸. En concreto, de Ciencias da Comunicaci贸n sa铆ron un podcast cultural 鈥脕s 4 no bar鈥 centrado nos caf茅s teatro de Compostela, dous relatos promocionais sobre a cidade aplicando o modelo enunciativo de Roman Jakobson, un percorrido fotogr谩fico polos barrios de Conxo e da Rocha Vella con especial atenci贸n ao Castelo da Rocha Forte ou a serie de pequenas pezas documentais 鈥楥ompostela na s煤a xente鈥 que relata as vidas de actores sociais de Santiago.

En Filolox铆a elaboraron un mapa sonoro da cidade coa percepci贸n que de si mesmos ti帽an os distintos barrios e que se integrou nun v铆deo interactivo navegable e unha serie de pezas audiovisuais de entre 3 e 6 minutos de duraci贸n que reflicten a influenza do alumnado na vida local. Pola s煤a banda, o alumnado de inform谩tica propuxo unha aplicaci贸n web que facilita o acceso p煤blico aos contidos xerados e na que o elemento principal 茅 un mapa da cidade no que se enlazan todos os contidos xeoreferenciados, con posibilidade de seguir incorporando contidos unha vez rematada a experiencia ApS a modo de rede social propia.

Proxecto premiado

Esta iniciativa ApS, que xa foi merecedora do Premio 谩 Innovaci贸n da Consellar铆a de Sanidade pola s煤a contribuci贸n 谩 doaz贸n de sangue en Galicia, acadou ademais os selos de calidade do Ano Europeo do Patrimonio Cultural 2018 que outorga o Ministerio de Educaci贸n, Cultura e Deporte por delegaci贸n do Consello de Europa e o selo Talento Novo do Instituto de la Juventud.

Pode que che interese...